Un alt paradox al omului de astazi este ca simte vie in el necesitatea relationarii, percepe realitatea naturii lui sociale si de armonizare cu toti si tot ce il inconjoara, insa in momentul in care gaseste o/cateva relatii/relatie care ii implineste compatibilitati, ii satisface nevoile de afectivitate, de socializare, de impartasire, etc, el aluneca in separare si asa se creaza „lumea noastra”, o lume romantica, fada, sterila si plina de baladai menite sa acopere o nerodnicie umana.

Pai daca eu imi bag picioarele in toate relatiile mele anterioare cand apare Fat Frumos, pentru ca asa socot eu mai profitabil (constient sau mai putin constient) si incep sa platesc in avans ca sa ii creez falsa siguranta si ideea de „cel mai”, inseamna ca m-am cam folosit in modul mojicesc de toti ceilalti doar ca sa imi acopar eu niste goluri pana sa ajung la „marea realizare”. Daca maine as renunta la o prietena de a mea cu care sa am o relatie de prietenie veche doar pt ca m-am simtit mult mai confortabila intr-o discutie cu o alta prietena abia cunoscuta, inseamna ca eu nu recunosc timpul, prietenia, importanta ei in viata mea si ca sunt total nerecunoscatoare, ba chiar aroganta pentru ceea ce am primit din respectiva relatie….asa se intampla in toate tipurile de relatii (nu le exclud pe cele „amoroase „,mai ales ca aici tentatia este mult mai mare pt ca interesele sunt imense: fidelitate, exclusivitate, confirmare, promisiunea unui plan social implinit, etc).

Alt aspect important este acesta al fidelitatii, caci fidelitatea adevarata este in primul rand fata de tine insuti, caci fiecare fiinta are obligatia chiar sa isi respecte sinele, fara compromisuri, iar de aici poti fi fidel fiintei celorlalti, iar fidelitatea fata de ceilalti inseamna sinceritatea. Nu esti fidel cand respecti asteptarile, pretentiile, fricile, interpretarile celorlalti, ci cand esti sincer fata de ceilalti subliniindu-le chiar alunecarile acestea prin sinceritate asumata, dispusa sa piarda tot.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

